8 Aprile 2020

Seminario: "Towards a computational approach for Chabauty method" - Francesco Saettone

Seminario di De Cifris Augustae Taurinorum, in collaborazione con il Dipartimento di Scienze Matematiche "G.L. Lagrange" del Politecnico di Torino, il Dipartimento di Matematica "G. Peano" dell'Università degli Studi di Torino, Quadrans Foundation e Telsy SPA.

"Towards a computational approach for Chabauty method"
Francesco Saettone, Ben-Gurion University of the Negev

Mercoledì 8 Aprile 2020 - ore 14:30
Webinar

Abstract: In this expository talk I will give an introduction to some of the main ideas of quadratic Chabauty method, with emphasis on the computational approach. More precisely, quadratic Chabauty method is the first nonabelian step of Kim’s program for achieving an algorithmic determination of the set of rational points on a nice curve X/Q of genus bigger than 1.

Slide dell'evento: Le slides utilizzate durante il seminario possono essere scaricate qui application/pdf (561,13 kB).

Video dell'evento: La registrazione del seminario è disponibile sul canale YouTube del gruppo CrypTO. Video

Pubblicato il: 25/03/2020