22 Novembre 2019

Seminario: "An overview on cryptanalysis of ARX ciphers" - Stefano Barbero

Seminario di De Cifris Augustae Taurinorum, in collaborazione con il Dipartimento di Scienze Matematiche "G.L. Lagrange" del Politecnico di Torino, il Dipartimento di Matematica "G. Peano" dell'Università degli Studi di Torino, Quadrans Foundation e Telsy SPA.

"An overview on cryptanalysis of ARX ciphers"
Stefano Barbero - Politecnico di Torino

Venerdì 22 Novembre 2019 - ore 15:00
Aula 2 - Dipartimento di Matematica "G. Peano"
Università di Torino, Via Carlo Alberto 10

Abstract: We present some features of block ciphers based on the three operations: addition mod 2n, rotation and XOR (ARX ciphers) and the main cryptanalitic attacks obtained by developing the methods underlying differential cryptanalysis. We focus on the recent tecnique of rotational XOR differential cryptanalysis giving some ideas of this attack and its application to SPECK 32/64.

Slides dell'evento: Le slides utilizzate durante il seminario possono essere scaricate qui application/pdf (671,25 kB).

Pubblicato il: 22/11/2019